pondělí 27. července 2020

ZÁZVOR ,aneb recept křesťanské čarodějnice



Latinský název : Zingiber officinale
Vládnoucí planeta : Mars

Zázvor je tropická rostlina ,ale schopní zahradníci ho dokáží vypěstovat v pařeništi ,či skleníku i u nás. Oddenek zázvoru má hřejivé a vysušující vlastnosti a je vynikajícím prostředkem při nachlazení a katarech horních cest dýchacích. Podporuje také trávení a činnost žaludku a střev.
Kromě toho ovlivňuje užívání zázvoru i naše emoce. Pití zázvorového čaje dodává energii a povzbuzuje takže je účinnou pomocí při rituálech na podporu odvahy a sebevědomí. Až budete poprvé strouhat zázvorový kořen ,budete překvapeni jeho nádhernou vůní a potom ještě více překvapeni jeho žhavou pepřovitou chutí.
Se zázvorem mě seznámila jedna křesťanská čarodějnice ,která je klientkou domova důchodců ,kde pracuju. Paní vykládá s neuvěřitelnou přesností karty ,všem sestřičkám ,které šly na mateřskou předem řekla jestli se jim narodí holka ,nebo kluk ,pracuje s energiemi kamenů a s bylinkami.
Jednou jsem jí vezl na vozíčku do nemocnice k jistému chirurgickému zákroku. Paní byla domluvená s konkrétním doktorem na konkrétní čas ,ale doktor měl zřejmě jinou práci a tak jsme čekali a čekali. Paní se na vozíku špatně sedělo a čas jsme si krátili povídáním. Když už jsme čekali opravdu dlouho tak mi řekla : "Já pořád kecám a měla bych se spíš soustředit. Víte ,já umím přivolávat lidi." Pak zavřela oči a dvakrát zašeptala : "Přijď ,přijď!" Položil jsem jí v úžasu ruku na rameno a říkám : "Už jde!" A opravdu. Pan doktor se objevil v hale jen několik vteřin po jejím soustředění a blížil se k nám. Přiznám se ,že mě z toho až trochu zamrazilo.
Jinak je paní ale katolička ,miluje biskupa Malého a silně prožívala nedávné hledání ostatků svaté Anežky. Mohl bych o ní napsat ještě dost zajímavého ,ale tenhle článek je o zázvoru.
Takže ,paní o které tu mluvím je hodně nemocná. Kromě jiného má i diabetes a asi před čtvrt rokem se jí velmi zhoršily nohy. Velmi jí natekly ,zfialověly a na kůži se objevily praskliny. Lékaři to viděli na amputaci. Paní mě poprosila ,abych jí nastrouhal zázvorový kořen ,přidal k němu trochu sádla a celé to omotal gázou. Smotkem gázy jsem jí pak měl potírat její bolavé nohy. Když jsem to udělal nevěřil jsem vlastním očím. Kůže pod dotykem gázy se zázvorovou mastí měnila okamžitě barvu z fialové na přirozenou a po asi pěti minutách potírání dokonce viditelně trochu polevil otok. Natírali jsme pak nohy 2x denně ,den co den a dnes jsou nohy zase jako dřív. Poznal jsem ,že zázvor je kořen obrovské síly a hluboce ho respektuju.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčastěji čtené