pondělí 27. července 2020

WICCANSKÉ ŠAMANSTVÍ Seleny Foxové


/Text : Selena Foxová/

Šamanizmus existuje v kmenových kulturách po celém světě již po staletí. Při čtení většiny antropologických textů o Šamanství žel narazíme jenom málokdy na zmínky o šamanizmu v Evropě. Nicméně Šamanství existovalo mezi národy Evropy odedávna a existuje zde i v současnosti.Během středověku byli nuceni následovníci Staré Cesty kvůli pronásledování z velké části přejít do "podzemí". Dnes někteří z nás vynáší šamanské způsoby z předkřesťanské Evropy ,zděděné po našich předcích znovu na světlo.

Termín Wiccanské Šamanství jsem začala používat před několika lety ve snaze popsat svou vlastní cestu magie a spirituality ve vztahu k jiným formám Šamanství na planetě. Wiccanské Šamanství sice čerpá ze starých tradic, ale není pokusem o rekonstrukci a oživení starých kmenových způsobů v Evropě. Wiccanské Šamanství je směsí starého i nového ,tak aby to vyhovovalo moderní době, ve které žijeme. Přestože je důraz kladen na evropskou symboliku a tradice ,je Wiccanské Šamanství multi-kulturní a obsahuje prvky léčitelství a magie z mnoha různých míst a epoch.
To co bude následovat, je pohled do Wiccanského Šamanství,tak ,jak mu rozumím a jak ho praktikuji já. Zatímco Jim, Dennis a další, kteří pomáhají s různými aspekty práce kruhu mohou sdílet mnohé z těchto konceptů, mluvím tu jen sama za sebe - srdcem tohoto duchovního přístupu je myšlenka, že každá osoba, musí usilovat o své vlastní spojení s Tajemstvím, a ne napodobovat mě, nebo někoho jiného.Toto není cesta vůdců s následovníky, ale cesta, kde je každý svým vlastním vůdcem.
Pracuji s energiemi čtyř světových stran - se silou země na severu, která je říší fyzického těla a materiální roviny, vzduchu na východě, který je říší myšlení a intelektu, ohně na jihu, který je říší síly vůle a akce, a vody na západě, která je říší emocí a intuice. Moje medicínské kolo je magický kruh, který spojuje tyto čtyři části. Mými posvátnými místy jsou vrcholek vysoké skály, křišťálově čisté jezírko ve skrytém údolí a kruh z kamenů v háji dubů a bříz na malém pahorku. Zde jsem spojnicí mezi planetou Zemí pod mýma nohama a nebem nad mou hlavou.Stávám se, Světovým šamanským stromem, spojujícím hloubku temného podsvětí s jasným světlem z horního světa.
Zde jsem ve spojení s křišťalovým světlem Ducha ve středu kruhu ,které je zároveň pátým elementem .Snažím se vždy čerpat ze své vlastní vnitřní podstaty. Vstupuji do sebe a vnímám souhru všech svých částí, mojí ženské i mužské stránky, mé Lunární a Solární povahy, mého intelektu i intuice. Je to můj vnitřní vchod do říše, kde vše je jedním.
Vnímám centrum kruhu života.Sleduji změny ročních období ,jak se střídají na kole roku a slavím je v osmi sabatech. Pozoruji tanec noci a dne ,rej měnícího se počasí a proměny Měsíce v jeho fázích. Vidím cyklus narození, růstu, zralosti, smrti a zmrtvýchvstání ve všech částech přírody. Zkoumám také cykly svého vlastního života a životů těch, kteří u mě hledají uzdravení a pomoc.
Jsem cestovatelkou mezi světem každodenního života a jiným světem, který je zemí snů a představ. Jsem poutníkem ve vědomí a věci jiného světa jsou pro mě skutečné a stejně důležité ,jako věci hmotného světa. Jsem mostem mezi světy pro ty ,kteří chtějí bydlet pouze na jedné nebo druhé straně. Důvodem mých cest do jiného světa je nalezení léku a poznatků ,které pak aplikuji do každodenního života a snažím se jimi pomoci ostatním, sama sobě i planetě.
Vidím Božské ve všech věcech. Moji přátelé a spojenci jsou nejen lidé, ale i rostliny, zvířata, kameny, vzduch, voda, oheň, hvězdy, a další formy života.



Věřím ve Zdroj kterému někteří říkají "Bůh" a vnímám ho jako Matku Bohyni a Otce Boha, oba tyto aspekty jsou nezbytné pro jednotu.
Hlavním cílem mé práce je šamanské léčení. Byla jsem k této cestě vyzvána už jako malé dítě ve snech a mimotělesných zážitcích. Má práce však započala až v dospělosti tím ,že jsem nejprve musela vyléčit sama sebe. Prožila jsem hlubokou krizi ,kdy jsem se ponořila do jámy svých vlastních stínů. Brodila jsem se v problémech ,pochybnostech a obavách.Cítila jsem desilusi, odmítnutí, hněv a bolest a utápěla se ve falešných představách o sobě samé. Slova nemohou vyjádřit kolik utrpení, zoufalství a naprosté bezmocnosti jsem se cítila během tohoto času. Přesto to byla zásadní zkušenost, která prolomila bariéry a špatné vzorce v mé psychice pomohla poznat pravdu o sobě. V nejhlubší tmě jsem spatřila prosvítat světlo své vnitřní podstaty. Zaměřila jsem se na něj a pomalu vzpamatovávala .Když jsem se s té jámy vyhrabala byla jsem silnější a více integrovaná než kdykoli předtím a dostala jsem moc uzdravovat ostatní podobně jako sebe. V důsledku tohoto procesu transformace začalo být jasné co je mým životním posláním. Dodnes pomáhám ostatním z jejich ran a negativ ,aby se mohli opět stát celistvou bytostí.
Má práce však spočívá nejen v léčení lidí ,ale také v léčení planety ,jako celku. Při své komunikaci s přírodou jsem zaslechla výkřiky Matky Země trápené sebestředným, chamtivým, netolerantním, a destruktivním chováním mnoha lidí. Děti planety Země, znečišťují půdu, vodu a vzduch a hrají nebezpečné hry s jaderným ohněm, znečišťují také duchovní atmosféru celého světa svojí nevšímavostí a nenávistí. Nejsem znepokojena tím že by lidé zničili planetu jako celek. Na to je příliš silná a mocná, to se nestane. To čím jsem znepokojena, je otázka přežití lidské rasy. Zničíme sami sebe a mnohé z forem života kolem nás, nebo se včas probudíme ,začneme vidět věci v širších souvislostech a nalezneme kreativní způsob jak vyřešit problémy našeho světa a vstoupíme do nového věku rozšířeného vědomí?
Harmonie a vědomí lásky mezi lidstvem a jinými formami života může být obnovena a postupně na Zemi převládnout.Já, společně s mnoha dalšími léčiteli a mistry z různých duchovních tradic po celém světě dnes reagujeme na nářek Matky Země a věnujeme své životy léčení naší planety, každý z nás svým vlastním způsobem. A právě tato práce je srdcem Wiccanského Šamanství.

Zveřejněno na podzim 1984 v "Circle Network News";

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčastěji čtené