středa 29. července 2020

OBĚTNÍ KÁMEN U KADOVA


Včera jsme absolvovali první průzkumnou cestu za čertovými kameny na Blatensku, podle knihy Jiřího Sekery a Jana Kurze. Naším cílem byly kameny, které se nachází podél naučné stezky v okolí Kadovského viklanu. V několika článcích vám postupně ukážu všechna kamenná zastavení této trasy. Dnes ale začnu rovnou balvanem, který mě nadchnul nejvíc, a to tzv. Obětním kamenem, ačkoli se na naší cestě nacházel až asi v její druhé třetině. Obrovský balvan s velkou skalní mísou je usazen na několika menších kamenech a díky své poloze na vrcholku kopce je vidět už z dálky. Neexistuje žádný archeologický doklad o tom, že by zde naši dávní předkové opravdu obětovali, ale umístění kamene je natolik výrazné, že by mě vůbec nepřekvapilo. Je to prostě svatyně, kterou tu pro nás připravila sama příroda.











Vyšplhali jsme s Honzíkem na vrchol kamene, abychom si důkladně prohlédli mísu, která byla po vydatných deštích po okraj naplněná vodou.







Něco mě přímo táhlo k tomu do misky ponořit hlavu. A když už jsem byl v tom, udělal jsem to třikrát po sobě, aby to mělo patřičný magický náboj. :-)










Voda z mísy mě nádherně osvěžila a dodala mi energii na další cestu. Byla to prostě paráda!






Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčastěji čtené