sobota 25. července 2020

OBŘADNÍ MÍSTA SOUČASNÝCH POHANŮ - 20.díl


LESNÍ SVATYNĚ CERNUNNA


Seriál o obřadních místech současných pohanů jsem na svém blogu uveřejňoval od února 2012 do prosince 2013. Za tu dobu jsem vám v devatenácti pokračováních ukázal celkem 31 posvátných míst čtrnácti různých pohanů či jiných současných praktiků tzv. přírodní spirituality. Pokud si chcete tuto galerii připomenout, pomůže vám rozcestník, který najdete ZDE.

Ve svém nedávném videu o posvátných místech jsem se jenom tak mimoděk zmínil o tom, že pokud by se našli další dobrovolníci ochotní nám svá místa ukázat, může tento seriál klidně pokračovat.
Potěšilo mne, že se brzy objevily první reakce. První díl po pěti letech (jinak v pořadí dvacátý) mi poslal John Gort a svoje nové obřadní místo nám možná představí Coreyemmah. Pokud se bude mít chuť přidat ještě někdo další, bude to moc fajn. Stačí poslat pár fotek a trochu textu, netřeba žádných románů, stačí prostý popis místa a k tomu třeba pár slov o své pohanské praxi. Přesnou lokalitu svatyní z pochopitelných důvodů neuvádíme.
Nyní už nechme promluvit Johna Gorta :

Ahoj, Miky,
rozhodl jsem se ti poslat pár fotek ze své svatyně, jestli stále platí možnost přispět do rubriky Obřadní místa novodobých pohanů.
K mojí svatyni: Nikdy jsem nevyhledával nějaká obří místa, sama svatyně není zrovna velká. Je obklopena primárně buky, se kterými se mi moc dobře pracuje a tu a tam roste nějaká ta břízka. Buky rostou krásně do kruhu okolo mé svatyně a vytváří tak přírodní magický kruh, který jsem vyznačil spadanými větvemi.



(Vstup do svatyně).

Svatyně je koncipovaná podle mojí cesty. Ve třech koutech (pomyslných spirálách triskelu) se nachází reprezentace tří sfér (země, nebe a vody), které jsou příhodně orientované (nebe k vycházejícímu slunci; voda k lesnímu potůčku opodál; země do lesa).



(1. Studna; 2. Kamenný kruh země)


Ve svatyni jsem poté pomocí kamenů z okolních polí vytvořil spirálu od vchodu do středu (po směru hodinových ručiček). Ve čtvrtích jsou větší kameny a hlavně se zde nachází barevná stužka znázorňující živel spojený s danou stranou (pozůstatek po dřívějším uspořádání).

(jeden z obvodových kamenů- východní)


V samotném středu se nachází mé rituální místo, kde jsem nedávno postavil kus kmene, který tam zapomněli při prořezávání okolního lesa.

(takto většinou vypadá střed svatyně během rituálu)


Svatyni jsem vystavěl během prázdnin 2016, 8.7. jsem ji poté vysvětil a provedl probouzení a první aktivaci Nemetonu. Během tohoto rituálu jsem ji slavnostně zasvětil Cernunnovi, který mi toto místo ukázal.
Vím, že na fotkách toho moc k vidění není, ale snad aspoň něco.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčastěji čtené