pondělí 8. dubna 2019

OBŘADNÍ MÍSTA SOUČASNÝCH POHANŮ - 1.díl

MYSLIČŮV KAMENNÝ KRUH V ULLOVĚ HÁJI / Článek z roku 2012 /

     Prvním místem, které bych vám chtěl v tomto novém seriálu představit je Mysličův kamenný kruh. Na tomto kruhu je pozoruhodné to, že je vyskládán ze starých vyvrácených hraničních kamenů, které Myslič posbíral v okolních lesích a pak je na vlastních zádech donesl. Každý kámen je zasvěcen jednomu z germánských bohů. Nejvyšší kámen patří Ódinovi a ty další, čteno zprava do leva, náleží Tyrovi, Ullovi, Heimdallovi, Njördovi, Frejovi a ten poslední bohyni Skadi. Sama bříza, uvnitř které je malý oltář je zasvěcena bohyni Frigg. Letos by měl přibýt ještě kámen pro Völunda a možná i nějaký další. Místo, kterému Myslič říká Ullův háj, a které Mysliče přitahovalo už od dětství, se nachází poblíž jednoho malého města v Posázaví.

     Mysličovi je nyní 35 let, je vyznavačem Ásatrú a pohanství se věnuje již asi 12 let. Poslední dva roky se přesunuje pozvolna k jakémusi "panárijskému" pantheonu. Thora, Peruna, Taranise a další dnes například považuje za jediného Hromovládce, který jde až k chetitskému Tešubovi. Poslední dobou ho hodně zajímá Helénské pohanství, o kterém se píše články na stránkách Pohanského kruhu. Evropské pohanství je pro Mysliče spojeno s národovectvím, což jak říká : " je pro některé "duhové" pohany nepřijatelné, ale já to tak prostě mám." Já bych k tomu dodal, že jsem "duhový pohan" a Mysličův postoj je pro mě přijatelný. Myslič se prostě považuje za "etnického" pohana a moc rád by prý žil v Římském impériu, v časech, než ho zničilo křest'anství.



Obřadní kruh z hraničních kamenů.



Oslava zimního slunovratu 2010.


Ullův háj. Ull je podle severské mytologie nevlastním synem boha Thora. Je to zdatný lovec a lyžař, myslivecký posed v pozadí tedy vlastně docela dobře k tomuto místu sedí.


Včera mi Myslič poslal ještě několik obrázků ze své Imbolkové slavnosti v Ullově háji. Fotky jsou to moc pěkné, tak jsem neodolal a do článku je dodatečně vkládám.







3 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám to jenom tady na mobilu, nebo ke text všude zvýrazněný bílé?

    Snad by mohlo pomoct prohnání textu přes poznámkový blok.

    OdpovědětVymazat

Nejčastěji čtené